Γενικά

Πόρισμα :

Αρ. 10/2008 Αεροσκάφος PH-AHQ - Συνέβη: 12/12/2007
Δείτε το αρχείο (pdf): Download_button Γλώσσα: Ελληνική (Greek)
Τοποθεσία: Κρατικός Αερολιμένας ΧΑΝΙΩΝ
Λεπτομέρειες

Πόρισμα :

Αρ. 10/2008 Αεροσκάφος PH-AHQ Συνέβη: 12/12/2007
ΕΔΑΑΠ
Εκμεταλευόμενος: TUI Airlines, Nederland B.V.
Iδιοκτήτης: SPV 24477 Trust Limited
Κατασκευαστής: BOEING Co
ΕΙΔΟΣ: Αεροσκάφος
Χώρα Κατασκευής:
Μοντέλο: B767-383
Εθνικότητα: Ολλανδικη
Νηολόγιο: PH-AHQ
Τοποθεσία: Κρατικός Αερολιμένας ΧΑΝΙΩΝ
Ημερομηνία & ώρα: 12/12/2007 23:38
Περίληψη

Πόρισμα :

Αρ. 10/2008 Αεροσκάφος PH-AHQ Συνέβη: 12/12/2007
ΕΔΑΑΠ
Περίληψη: Την 23:38 h της 12.12.07, κατά την διαδικασία στάθμευσης αεροσκάφους (α/φ)
τύπου Β767-383 στον χώρο στάθμευσης α/φ του Κρατικού Αερολιμένα Χανίων, η
δεξιά του πτέρυγα προσέκρουσε σε πυλώνα φωτισμού του χώρου στάθμευσης α/φ
και απεκόπη τμήμα της. Η Επιτροπή Διερεύνησης Ατυχημάτων και Ασφάλειας
Πτήσεων (ΕΔΑΑΠ) ενημερώθηκε για το ατύχημα στις 05:00 h της 13.12.07 και με
το υπ’ αρ. ΕΔΑΑΠ/1719/13.12.07 ορίσθηκε Ομάδα Διερεύνησης με επικεφαλής
τον Ι. Παπαδόπουλο, Διερευνητή και μέλη την Δρα Λ. Λουκοπούλου, με ειδικότητα
στον Ανθρώπινο Παράγοντα και τον Γ. Μπόνη, Ιπτάμενο Μηχανικό.
Η διερεύνηση αναγνώρισε ως αίτια του ατυχήματος :
• την μη-λήψη απόφασης, τόσο από τον Κυβερνήτη όσο και από τον
Μarshaller, για την ακινητοποίηση του α/φ και επίλυση της επισφαλούς
κατάστασης που δημιουργήθηκε κατά τη κίνηση του α/φ για στάθμευση, και
και ως συμβάλλοντες παράγοντες :
• την αναποτελεσματική επιτήρηση και απουσία παρέμβασης για αποτροπή
του ατυχήματος από τον Συγκυβερνήτη, και
• την έλλειψη διαδικασιών που να περιγράφουν τις συγκεκριμένες ευθύνες
κάθε προσώπου που εμπλέκεται στην επίγεια εξυπηρέτηση αεροσκάφους
2
στην περιοχή του χώρου στάθμευσης, και την μη-διευκρίνιση από τον
Αερολιμένα αν η υπηρεσία καθοδήγησης α/φ με όχημα “FOLLOW-ME”
(όπως αναγράφεται στο AIP) παρέχεται από αυτόν ή από τον φορέα επίγειας
εξυπηρέτησης.
Σχέδιο του πορίσματος εστάλη στην Επιτροπή Διερεύνησης Ατυχημάτων της
Ολλανδίας (Dutch Safety Board) για σχολιασμό σύμφωνα με τις απαιτήσεις του
Παραρτήματος 13 της Σύμβασης του Σικάγο.
Τα σχόλια της Ολλανδικής Επιτροπής ελήφθησαν υπόψη, αποκλίνουσες απόψεις
επισυνάπτονται σε παράρτημα στο τέλος του πορίσματος.
Εξεδόθησαν έξι συστάσεις ασφαλείας εκ των οποίων η μία κατά την διάρκεια της
διερεύνησης.
Συστάσεις Ασφαλείας

Πόρισμα :

Αρ. 10/2008 Αεροσκάφος PH-AHQ Συνέβη: 12/12/2007
ΕΔΑΑΠ
Συστάσεις Ασφαλείας:
(Link για τις Συστάσεις από το 2011: Πριν το 2011 αναζητήστε συστάσεις στο πόρισμα)
Φωτογραφίες
Για μελλοντική χρήση