Γενικά

Πόρισμα :

Αρ. 05/2002 ΕΛΙΚΟΠΤΕΡΟ SX – HDT - Συνέβη: 14/01/2001
Δείτε το αρχείο (pdf): Download_button Γλώσσα: Ελληνική (Greek)
Τοποθεσία: ΘΑΛΑΣΣΙΑ ΠΕΡΙΟΧΗ 7 Ν.Μ. ΝΟΤΙΩΣ ΣΟΥΝΙΟΥ
Λεπτομέρειες

Πόρισμα :

Αρ. 05/2002 ΕΛΙΚΟΠΤΕΡΟ SX – HDT Συνέβη: 14/01/2001
ΕΔΑΑΠ
Εκμεταλευόμενος: HELITALIA SpA
Iδιοκτήτης: ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΔΗΜΟΣΙΟ (ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΓΕΙΑΣ ΠΡΟΝ. ΚΟΙΝ. ΑΣΦ. /ΕΚΑΒ )
Κατασκευαστής: AGUSTA SpA
ΕΙΔΟΣ: ΕΛΙΚΟΠΤΕΡΟ
Χώρα Κατασκευής:
Μοντέλο: A109E/SN 11066
Εθνικότητα: Ελληνική
Νηολόγιο: SX – HDT
Τοποθεσία: ΘΑΛΑΣΣΙΑ ΠΕΡΙΟΧΗ 7 Ν.Μ. ΝΟΤΙΩΣ ΣΟΥΝΙΟΥ
Ημερομηνία & ώρα: 14/01/2001 & 16:24h time
Περίληψη

Πόρισμα :

Αρ. 05/2002 ΕΛΙΚΟΠΤΕΡΟ SX – HDT Συνέβη: 14/01/2001
ΕΔΑΑΠ
Περίληψη: ΠΕΡΙΛΗΨΗ
Στις 14.1.2001 ελικόπτερο (Ε/Π) του Εθνικού Κέντρου Άμεσης Βοήθειας
(ΕΚΑΒ) με Κυβερνήτη (Κ1) τον ΔΠΕ και χαρακτηριστικό κλήσεως ΕΚΑΒ2,
ανέλαβε εκτέλεση αποστολής αεροδιακομιδής ασθενούς από τη νήσο Πάτμο
στην Αθήνα. Η διαδρομή την οποία θα έπρεπε να ακολουθήσει, σύμφωνα με το
υποβληθέν σχέδιο πτήσεως , ήταν Αθήνα- Πάτμος -Αθήνα.
Μετά την προσγείωση (Π/Γ) του Ε/Π στην Πάτμο έπειτα από τηλεφωνική
επαφή του πληρώματος του Ε/Π με τον βοηθό του Γραφείου Επιχειρήσεων της
Helitalia, συνεφωνήθη το Ε/Π να προσγειωθεί στην Σύρο, λόγω επιδεινώσεως
του καιρού Αθηνών. Μετά την απογείωση (Α/Γ) του Ε/Π από την Πάτμο και
την λήψη του τελευταίου μετεωρολογικού Αθηνών από το αεροδρόμιο (Α/Δ)
της Μυκόνου, ο Κ1 του Ε/Π απεφάσισε την συνέχιση της πτήσεως προς Αθήνα,
παρά την επικράτηση ιδιαιτέρως δυσμενών καιρικών συνθηκών σε ακτίνα 20
ναυτ. μίλια από το Α/Δ Ελληνικού.
Σε απόσταση 7 ναυτ. μιλίων νοτίως του Σουνίου και ενώ ο Κ1 του Ε/Π
είχε λάβει εντολή από τον Ελεγκτή Προσεγγίσεως του Α/Δ Ελληνικού να
κατευθυνθεί στην Αίγινα, το Ε/Π εξαφανίστηκε από την οθόνη του RADAR
Προσεγγίσεως, χωρίς κάποια αναφορά.
6
Επακολούθησε αμέσως κήρυξη του Ε/Π σε κατάσταση ανάγκης από το
Ενιαίο Κέντρο Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης (ΕΚΣΕΔ) και η έναρξη των
προβλεπομένων διαδικασιών για τον εντοπισμό του Ε/Π και τη διάσωση των
επιβαινόντων. Την 18:56 ώρα το αεροναυαγοσωστικό (Α/Ν) Ε/Π SUPER
PUMA της Πολεμικής Αεροπορίας (Π.Α.) ενετόπισε συντρίμματα του Ε/Π
στην προαναφερθείσα θέση.
Η ΥΠΑ/Δ2/Ε την ίδια μέρα ενημέρωσε για το ατύχημα : Τη χώρα
κατασκευής του Ε/Π (Υ.Π.Α. Ιταλίας) και το Διεθνή Οργανισμό Πολιτικής
Αεροπορίας (ICAO).
Την 15-1-2001 με απόφαση του Διοικητού της Υ.Π.Α.(Δ2/Ε/780)
συγκροτήθηκε η επιτροπή διερεύνησης του ατυχήματος αποτελούμενη από
τους:
- Βάγια Χρήστο Υποπτέραρχο (I) ε.α., ως πρόεδρο
- Κέκελο Γεώργιο Αντισμήναρχο (I) , ως μέλος
- Παπαδόπουλο Ιωάννη, υπάλληλο ΥΠΑ, με Α΄βαθμό ΠΕ1, Τ/Δ2/Ε, ως
μέλος
- Τσιάπα Αλέξανδρο, υπάλληλο ΥΠΑ, με Γ΄βαθμό ΠΕ6, ως μέλος
- Μπουντά Σπυρίδωνα Επισμηναγό (ΤΑ), ως τεχνικό σύμβουλο
- Τόλια Δημήτριο, υπάλληλο ΥΠΑ, με Β΄βαθμό ΠΕ1, Δ2/Ε, ως σύμβουλο
μετεωρολογίας (απόφαση Προέδρου Επιτροπής).
Διαπιστευμένος αντιπρόσωπος της Ιταλίας ορίσθηκε ο Luciano Battisti και
τεχνικοί σύμβουλοι αυτού ο Giuseppe Spinelli και ο Luigi Simoncini, σύμφωνα
με το ΑΝΝΕΧ 13 του ICAO.
Τα κύρια τμήματα του Ε/Π εντοπίστηκαν από το ωκεανογραφικό πλοίο
"ΑΙΓΑΙΟ" του Εθνικού Κέντρου Θαλασσίων Ερευνών (ΕΚΘΕ), σε βάθος 248m
την 19.1.2001, οι δε θαλάσσιες και εναέριες έρευνες για την ανεύρεση των
αγνοουμένων συνεχίστηκαν έως το βράδυ της 25.1.2001, χωρίς αποτέλεσμα.
Ένα μέρος των συντριμμάτων του Ε/Π ανελκύσθη την 10.2.01 ενώ τα υπόλοιπα
την 1.3.01. Παράλληλες έρευνες του βαθυσκάφους "ΘΕΤΙΣ", για τον εντοπισμό
των αγνοουμένων δεν απέδωσαν.
Συστάσεις Ασφαλείας

Πόρισμα :

Αρ. 05/2002 ΕΛΙΚΟΠΤΕΡΟ SX – HDT Συνέβη: 14/01/2001
ΕΔΑΑΠ
Συστάσεις Ασφαλείας:
(Link για τις Συστάσεις από το 2011: Πριν το 2011 αναζητήστε συστάσεις στο πόρισμα)
Φωτογραφίες
Για μελλοντική χρήση