Γενικά

Πόρισμα :

Αρ. 01/2002 Αεροσκάφος HA-LCR - Συνέβη: 04/07/2000
Δείτε το αρχείο (pdf): Download_button Γλώσσα: Ελληνική (Greek)
Τοποθεσία: ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ
Λεπτομέρειες

Πόρισμα :

Αρ. 01/2002 Αεροσκάφος HA-LCR Συνέβη: 04/07/2000
ΕΔΑΑΠ
Εκμεταλευόμενος: MALEV HUNGARIAN AIRLINES
Iδιοκτήτης:
Κατασκευαστής: KUTBISHEVSKIJ AVIAZAVOD
ΕΙΔΟΣ: Αεροσκάφος
Χώρα Κατασκευής:
Μοντέλο: TU-154B-2
Εθνικότητα: ΟΥΓΓΡΙΚΗ
Νηολόγιο: HA-LCR
Τοποθεσία: ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ
Ημερομηνία & ώρα: 04/07/2000 & 13:57h time
Περίληψη

Πόρισμα :

Αρ. 01/2002 Αεροσκάφος HA-LCR Συνέβη: 04/07/2000
ΕΔΑΑΠ
Περίληψη: Την 4 Ιουλίου 2000 αεροσκάφος (α/φ) της MALEV Hungarian
Airlines τύπου TU-154B-2 με οκταμελές πλήρωμα, ήτοι Κυβερνήτη,
Συγκυβερνήτη, Ιπτάμενο Μηχανικό, πέντε μέλη πληρώματος θαλάμου
επιβατών και 86 επιβάτες απογειώθηκε από το αεροδρόμιο της
Βουδαπέστης την 12:35 UTC, για την εκτέλεση της πτήσης MALEV
(MAH) 262 Βουδαπέστη-Θεσσαλονίκη (Αεροδρόμιο (Α/Δ) Mακεδονία).
Μετά την πρώτη ραδιοτηλεφωνική επαφή με τον Πύργο Ελέγχου
Αεροδρομίου (ΠΕΑ) το α/φ έλαβε εντολή να εκτελέσει διαδικασία
καθόδου VOR/DME στο διάδρομο 34 και εν συνεχεία κύκλο όψεως για
προσγείωση (π/γ) στο διάδρομο 28, δεδομένου ότι ο διάδρομος 34 ήταν
κλειστός, λόγω εκτελουμένων έργων.
Κατά την τελευταία φάση της π/γ (short final) και σε ύψος 60ft το
α/φ πήρε εντολή από τον ΠΕΑ να εκτελέσει επανακύκλωση (go around),
διότι το Σύστημα Προσγειώσεως (Σ/Π) δεν ήταν σε θέση κάτω. Μέχρις
ότου εκτελεσθεί η εντολή του πύργου το α/φ ήλθε σε επαφή με το
διάδρομο εσύρθη με το κύτος σε απόσταση 650m και εν συνεχεία
απογειώθηκε.
Μετά την επανακύκλωση - παρά τις αντίθετες οδηγίες του πύργου
να μεταβεί στο βόρειο σημείο κρατήσεως (holding)- το α/φ
κατευθύνθηκε στο νότιο holding και ανήλθε σε ύψος 3.500 ft.
Εν συνεχεία και αφού ο διάδρομος 28 είχε καθαρισθεί από τα
αντικείμενα τα οποία είχαν αποκολληθεί από τις επιφάνειες του α/φ κατά
την επαφή του στο διάδρομο, τούτο επέστρεψε για π/γ, η οποία
πραγματοποιήθηκε κανονικά με το Σ/Π στη θέση κάτω και ασφαλισμένο
και χωρίς καν την επέμβαση των πυροσβεστικών οχημάτων, τα οποία
απλώς το συνόδευσαν κατά την τροχοδρόμηση μετά την π/γ.
2
Την 4-7-2000 η ΥΠΑ ενημέρωσε σχετικά τις αρμόδιες διεθνείς και
ξένες Αρχές. Mε την υπ’αρ. ΥΠΑ/Δ2/Ε/3746/9113/6-7-2000 εντολή του
Διοικητού της ΥΠΑ συνεστήθη επιτροπή διερευνήσεως αποτελουμένη
από τους: 1) Χαράλαμπο Καϊκλή με βαθμό Α΄ ΠΕ-1 ως πρόεδρο και 2)
Μαρία Σαμαρά με βαθμό Γ΄ ΠΕ-2 ως μέλος. Αντιπρόσωπος της
Ουγγρικής ΥΠΑ,σύμφωνα με το ΑΝΝΕΧ 13 του ICAO, ορίστηκε ο κ.
Laszlo Szucs.
Συστάσεις Ασφαλείας

Πόρισμα :

Αρ. 01/2002 Αεροσκάφος HA-LCR Συνέβη: 04/07/2000
ΕΔΑΑΠ
Συστάσεις Ασφαλείας:
(Link για τις Συστάσεις από το 2011: Πριν το 2011 αναζητήστε συστάσεις στο πόρισμα)
Φωτογραφίες
Για μελλοντική χρήση